Sommaren är slut......

Vet att jag varit väldigt dålig med uppdatering nu ett tag. Men jag har inte alls haft nån lust alls att blogga. Men nu kanske inspirationen kommer tillbaka. Det har ju hänt väldigt mycket men jag kommer inte ihåg allt. Men ska fösöka med lite i allafall. Emil har haft 4 veckors semester som var helt underbara synd bara att det går så fort. På semestern så grillade vi en massa sen var vi till orsa björnpark en dag med mormor o morfar en helt perfekt dag. Men gud va jobbigt det var att gå med vagnen för alla uppförsbackar. Det var i allafall en lyckad dag. Vi har varit på Åland och bott i stuga 3 dagar helt underbart. Finns ingen finare plats att vara på. Sen har vi varit hemma och bara njutit, hjälpt Krille opch Sandra med deras kök och sånt.

Elliot har redan blivit 5 månader ( på fredag) och det har gått så himmla fort. Vi var på Bvc och vaccinerade honom i måndags, han skrek till en gång när hon stack honom men direkt efteråt så skrattade han igen. Men sen på kvällen då fick han feber och var alldeles matt så då fick han alvedon och så somnade han redan kl halv sju. Men igår var det som bortblåst. Igår hände det inte så mycket vi var på föräldra träff på bvc det var jätte kul. Hade ingen lust alls först men sen kom Patricia hit och då fick jag lite energi och drog iväg. Kul för Elliot att träffa lite kompisar, det kan man inte ha för många av.

Idag har Elias varit här en stund, så då gick vi till skogen och hittade lite svamp som jag stekte till honom. Sen hjälpte han mig att tvätta 2 mattor som katten spytt på, de vart så fina. Kul att skjuta vatten med pistolen. Sen har jag städat och fixat för jag har haft ett Mary Key party här ikväll. Det var riktigt roligt faktist, man får ju lära sig grunder till att hålla ansiktet fint. Men det var väldigt dyra produkter men jag shoppade lite i allafall. Så den 17 september ska Veronica visa grunden i att sminka sig oxå. Det ska bli spännande, jag och Bini tänkte ta våran vissning tillsammans och dricka lite vin och snacka massa skit. Idag vart allt spikat med prästen oxå så den 27 september blir det dop. Ska skicka ut inbjudningar så de kommer snart. Mamma ska hjälpa mig att göra lite mat för det vill vi ha och inte bara tårta o kaffe, vi tänkte ha lite olika pajer och sallad och sånt och självklart tårta och kaffe oxå.

Den 27 augusti åker vi till åland på kryssning med lasse, lena och barnen ska bli skit roligt.
Imorgon ska jag och Bini och självklart Elliot åka in till linde och handla lite, har snart inget att äta. Vi tänkte nog även ta en fika på stan oxå. Baguette på 37:an är ju inte helt fel. Jag har nyss nattat Elliot han var svår sövd idag just för att det var mycket folk här när han åt och för att han somnade till i vagnen när Emil gick hem från Krille. Han fick inte vara med på sminkparty. Men nu ska jag nog mysa lite med min underbara sambo en stund innan sängen kallar.

Måste även berätta att vi ska till banken i morgon och höra om huslån. Men jag återkommer om det sen.

Puss o Kram

Ps bilder kommer när jag hittat sladden till kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback