Sf mått....

Idag har jag varit hos barnmorskan och kollat bebisen, då visade sig det att mitt sf mått inte har ändrats nåt och livmodern inte växit så mycket på 3-4 veckor så i morgon ska Emil och jag till Örebro på ultraljud och kolla så att bebisen får tillräckligt med näring, det roliga är att när min barnmorska Åsa mätte magen första gången så hittade hon inte kanten på livmodern så då hittade hon på ett mått typ så därför tror jag att det ligger kvar på samma. Jag vart ju så klart jätte orolig och fick för mig att allt kommer gå åt helvete nu, men så satt jag framför datorn och kollade på niomånader.se och där finns det med en kurva om hur sf måtten ska ligga ungefär vecka för vecka, och jag är i vecka 29+ 4 och då ska sf måttet vara 27 ungefär, precis som mitt är nu. Idaq fick vi en ny barnmorska som heter Ulla och hon var kanon, inte ny utbildad som den andra då ska ju allt följas enligt block och penna. Hoppas vi kommer att ha Ulla de kommande 9 veckorna som är kvar av graviditeten. Emil frågade om det kommer att synas tydligare nu vad det är för kön på barnet och det trodde hon verkligen att det skulle göra så vi får väl blunda när de ska kolla, fast jag vill så gärna veta vad det blir.....skulle bli så mycket enklare om man visste. I allafall så såg alla värden mycket bra ut blodtrycket hade sjunkigt och hjärtljuden låg på ca 146 slag, det låter som en liten galopperande häst där inne. Nej nu kom min kära sambo till mitt jobb han ska hjälpa mig ikväll så vi kommer fort hem........


Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill också ha ulla hade henne i fredags! Jätte duktig. känns aom åsa inte kan så mkt mer än de som står i läroböckerna :s

2009-01-13 @ 20:46:07
Postat av: Anonym

Jag vill också ha ulla hade henne i fredags! Jätte duktig. känns aom åsa inte kan så mkt mer än de som står i läroböckerna :s

2009-01-13 @ 20:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback