Julafton, juldagen och annandagen.........

Nu är julen slut för i år och jag längtar så tills nästa år när tomten ska komma. Vi har haft en underbar jul med massor av klappar och god mat, men en sak fattar jag inte varför måste man äta så mycket bara för att det är jul.....det är inte klokt. Julafton firade jag ihop med mina föräldrar och bror vi börjar alltid med frukost hos dem och så öppnar vi alla julklappar. Min far är så ivrig på julklapparna så det är för hans skull vi öppnar dem på morgonen. Alla vart jätte näjda för allt mamma vart mest nöjd för en korg fylld med ostar, kex och vin det är hennes passion. Efter all öppning så vilar man en stund och gör sig i ordning för att åka till mormor och äta julmat det är en stark traditon som jag ska bryta nästa år då vårat barn har kommit det kommer att bli hel fel då me vi får väl se hur det går. Maten var super god men hon hade ingen lax och det är det bästa jag vet... men tur är väl det för man ska ju vara försiktig med fisk när man är gravid. Detvar i allafall jätte trevligt hos mormor och träffa alla mostrar och kusiner. Sen bar det hem till mamma och pappa igen och då passade jag och krille på att åka upp en sväng till emil och sandras mamma och önska dem en god jul, deär var det full rulle tomten hade nyss varit där för han hade bara tid att kommma halv två och renarna hade han haft hemma de var så trött aså han kom på fyrhjuling i stället och det tyckte barnen var super häftigt. Vi var inte där så läng krille var tvungen att åka hem och tända i pannan och så.....kvällen tillbringde vi hos mamma´och pappa med lite spel och ost och kex.




Juldagen.....var vi bjudna till mamma och pappa på julmat med min farmor med respektive och farfar med sin det var oxå jätte trevligt. På kvällen sen skulle det bli folkan men varken Emil eller jag hade någon lust att gå så vi åkte till Maja Angelika och lilla Nova och kollade hur det var med dem...vi hade trevligt kollade på tv och pratade med Nova mest hela kvällen, hon är så underbar lillfia......



Annandagen.....Emil och jag hade bestämt att åka in till örebra och kolla lite på rean jag behövde verkigen nya skor och ett par mammabyxor, men på vägen in så sitter Emil som vanligt och biter på grejer och då biter han sönder sin framtand som redan är trasig så då är det bara att åka till jour tandläkarna och laga den. Jag todde det skulle kosta flera tusen men han klarade sig med 1020 kr så det vart lite shopping i allafall nya skor mammabyxor och skor till emil.När jag satt inne på tandläkaren och väntade att han skulle bli klar så fick bebisen hicka i magen super häftigt är det när magen hoppar på samma ställe en bra stund.  Men när vi gick i örebro så fick jag så jävla ont mellan bena typ, så jag fick jätte svårt att gå. Trodde först det hade blivit nåt med barnet men kom på sen att det är ju foglossningar och det gör så jävla ont. så nu måste jag tänka mig för hur jag går, står och grejar. så nu har jag lämnat en rapport om hela julhelgen......


God fortsättning alla som läser min blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback