Snart dags för bb.......

Nu är det snart dags att packa bb väskan tänkte göra det igår men jag väntar lite till. Tills alla kläder kommit som jag haar beställt. Nu har jag i allafall lovat mamma att inte handla så mycket innan barnet är fött för jag tror hon vill handla i stället.Nej men det blir ju roligare med färger sen. Jag skulle vilja sätta upp sängen och göra det i ordning i allafall, det ska vi nog börja med nästa vecka. Garderoben ska bytas ut mot en annan som vi ska ha i lilla skrubben så bebisen kommer att få en egen liten hörna i vårat sovrum, sen måste vi köpa en större byrå som vi kan ha alla bebis kläder i och på den sen så ska vi ha en tv, finns ju inget bättre än tv i sovrummet. Det är fortfarande lite bebis grejor som måst inhandlas. Här är listan: amningskudde, badbalja, babygym, en fin skötväska för den vi har nu är alldeles för liten och ful, skulle vilja ha en sån med foto på barnet på men jag tycker 1000 kr är lite väl dyrt för en väska, men man kan ju flörta lite med mamma och pappa så kanske man kan få ett bidrag, men vi får se det är mycket man vill handla. Annars tror jag vi har det mesta praktiska sakerna till barnet kommer. vill åka till babyproffsen i helgen och hämta ut våran gratis box som vi fått där ifrån men jag ska jobba så jag vet inte om jag orkar springa i örebro först. Får ev bli nästa vecka med mamma för hon vill alltid följa med. Här är kläderna som tror vi ska ha när vi åker hem från bb. Jag tror det blir det vita med igelkotten, det har bebisen fått av sin faster och morbror, sen måste man ju ha overall på sig oxå. Min pappa frågade om jag kört på en mullvad när jag vissade honom den, men jag tycker den är super söt, sen måste man sitta skönt oxå i den nya bilbarnstolen som morfar och morbro har köpt, och när man blivit lite större så ska man sitta skönt i supersöta babysittern. Nej nu ska det bli spagetti och köttfärssås som min älskling har lagat åt oss gott.


Puss och hej

                             

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad söta kläder du har köpt! Du får följa med Anna någon dag och hälsa på mig och Elias! Jag måste ju få se magen innan lillen kommer ut. Kram

2009-01-21 @ 10:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback