Vaken bebis.............

Just nu när jag tänkte att jag ska sitta en stund vid datorn så vaknar våran lilla bebis i magen och sparkar mig som bara den...jag tror inte han/hon vill att man sitter still. Har inte kunnat blogga på ett
tag nu för våran nya dataskärm vi köpte den fungerar inte så den ska skickas tillbaka idag. Varför är det alltid så? Vi hade gjort i ordning så fint här hemma med nya databordet och stolen det är bara hyllan som fattas men det är betong vägg så vi behöver borr och plugg ska hämta det hos pappa. Sen satte Emil i skärmen och den funkar i 5 sekunder åt gången sen hamnar den i viloläge skit roligt. Så nu måste vi hålla på att flytta tv varje gång vi vill använda datorn och det är ju lite knöligt så det blir inte ofta att man sitter vid den. Det har väl inte hänt så där jätte mycket, jag och sandra var i örebro i måndags och hämtade gratis boxen på babyproffsen och köpte ett täcke till vagnen och en såndär man ska ha i badet så de kan sitta lite bättre, vet inte vad det heter just nu....sen var vi på jysk och köpte oss en varsin bäddmadrass....så skönt för våra vi hade var typ 1 cm och den här nya är 5 cm så det vart så skönt att sova. Men min gulliga Emil höll på att förstöra hela den, fast det var väl mitt fel från början för jag trodde bombsäkert att vi hade en 180*200 säng men det var fel för våran säng är 160*200 men jag köpte en madrass som var 180*200 så Emil skulle skära bort 20 cm från den, men råkar så klart skära från fel håll så då vart madrassen 160*160 så allt höll på att bli pannkaka, men efter många om och men så vart madrassen 160*200 precis som den skulle varit om jag köpt rätt från början. På kvällen sen vart det fläskfilégryta med bandspagetti jätte gott var det, Sandra o Krille käkade här. Igår så jobbade jag mellan halv sju och tre med Chrille o Kentha det gick bra, förutom att det blir mycket kassajobb då, men jag tog små pauser och vilade lite ibland i ett hörn. Sen var jag och mamma till björkhyttan med mammas lilla katt Nisse som skulle kastreras, det var så synd om honom i bilen han skrek verkligen hjärtskrikande....men när vi väl var framme så var ha nog i chock tillstånd för han bet inte änns vetrinären och både mamma och jag hade befarat detta för han är en väldigt egen katt som inte alltid är så snäll. Vi lämnade i allafall Nisse där och åkte in till linde för att hämta mitt och Emils nya skötbord som vi fick köpa jätte blilligt av min kusins granne, sen gick vi en stund på stan bla på apoteket, hon och han och 37: an, där vart det massor av godis, finns ingen affär som har så gott godis som dem. Sen bar det tillbaka till björkhyttan och hämta lilla Nisse som det nu var ännu mera synd om, han kissade på sig och vi höll på att dö i bilen för det luktade.....när vi kom hem så satt mamma på golvet med Nisse i en kartong och tyckte så synd om honom så Emil och jag åkte hem och satte upp skötbordet och käkade tacos gott gott....Snart kommer min prins hem så då blir det mat och sen ska Sandra och jag till kopparberg på ljusparty hos Lasses syster Maria.....
Bebismage v.32



Puss o Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback