8-dagar.....

Gud va tiden går fort när man fått en bebis, Elliot har redan hunnit blivit 8 dagar. Det är det mest fantastisk somhar hänt oss. Vi kan ligga och titta på honom i flera timmar. Man kan inte tro det är sant ibland. I tisdags kom vi hem från bb, var tvungen att stanna i 3 dagar för mitt blodtryck och så hade jag äggvita i urin på fredagen när vi kom in till förlossningen. När vi kom hem så kom faster Sandra och hälsade på så klart och sen kom även morbror Krille, på kvällen kom mormor och morfar så då fikade vi och alla fick gosa en stund med lill prinsen, sen vart det fläskfile och pommes hur gott som helst, var ganska trött på sjukhusmat.

Onsdag: Då tog vi faktiskt oss en promenad, det var så underbart att komma ut i friska luften och det var kanon väder sol och varmt hela dagen. Vi gick till affären och shoppade lite och så var vi in en snabb sväng på mitt jobb och visade upp honom. På kvällen vart det massor av gos och närhet. Sandra och Krille kom med lite ny shoppade kläder till han. Super fina, tack snälla.

Torsdag: Den dagen började inte bra, vi hade tid på BB kl 8:45 för att kolla Elliots gulsot och jag hade ställt kl på 6:45 men vaknade kl 7:30 så då fick vi panik och man kan inte skynda på en liten så värst mycket men som tur är så hade han fått mat precis, så det vart ny blöja navelvård och sen supersnabbt ut i bilen. När vi kom in till usö så hade vi 5 minuter på oss till BB så Emil fick springa upp och jag parkerade bilen. När jag var klar med det så var Elliot redan klar det gula hade gått ner så nu behöver han inte tillbaka dit i allafall. Vi passade även på att väga honom och han hade gått ner 130 gram så det var inte så farligt. Sen vart det en snabb sväng till marieberg var tvungna att köpa lite mer kläder till honom och sen bar det hemåt igen.

Fredag: Min farmor var här och hälsade på. Hon vart alldeles kär i Elliot. Sen var vi och  hälsade på hos mormor och morfar och på kvällen vart det kinamat och Lets dance hos Sandra och Krille, har börjat komma in i rutinerna nu.....

Lördag: Hade gos hemma och sen grillade vi och mumsade på kvällen.......

Söndag: Idag har vi inte gjort mycket alls, jag har varit trött och sovit medans Elliot sov. Elliots farmor och farfar har varit här en sväng och gosat, sen har vi grejat med tvätt och sånt.....Ikväll blir det nog pizza till mat och bara tv. Det är så skönt att Emil har ledig vecka nästa vecka, för jag är inte redo att vara själv än.....Nej nu sak det bli matning för lillen.....

Ska uppdatera lite oftare.......

Puss och Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback