Förlossning.....

Igår bar det av till förlossningen, mitt blodtryck hade ökat igen och barnmorskorna ringde till usö och de tyckte vi skulle åka in. Det kändes så konstigt att ta med väskorna och fixa med allt, både Emil och jag hade lite panik. Emil´s var värst, hoppas att det inte är så nästa gång vi måste åka för då kommer jag dö. Han stressar upp mig så, fast när det väl är på riktigt så ska det nog gå bra.
I allafall så kom vi in på förlossningen ca 17:45 och så fick vi ett rum, barnmorskan tog mitt blodtryck och så lämnade jag urinprov. Blodtrycket låg då på 145/95 så det var ganska högt men inget äggvita. Sen kopplade hon ctg maskinen på min mage och så fick vi ligga och lyssna på den lille i ca 30 min, jag hade några starka sammandragningar oxå. Sen kom läkaren in och tog lite mer prover men inget visade på havandeskapsförgiftning, men nu ska jag på kontroll varannan dag ungefär och kolla.

Det kom in en annan tjej ungefär samma tid som vi hon fick en liten på mindre än en timme, men gud va hon skrek. Emil såg livrädd ut när hon satte igång...sen efter en stund så hörde man den lilla skrika, gud så underbart.

Idag har det inte hänt så mycket förutom att Emil blir provanställd på formningen från och med måndag, det komer att bli kanon, 5-skift med ledig vecka perfekt nu när den lille snart kommer. I morgon blir det barnmorska, ombesiktning på bilen och lite shopping.

Puss och Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback