Barnmorskan......

Har nyss kommit hem från linde, har varit och träffat en barnmorska. Har inte kännt mig så bra nu ett tag så jag tänkte att det är lika bra jag åker in och kollar. Men det mesta såg bra ut, lite högt blodtryck och vita i urin så i morgon ska jag dit igen och kolla lite mer noga hos min ordinarie barnmorska Ulla.

Jag har varit orolig att jag fått havandeskapsförgiftning men det fanns inga tecken på äggvita bara någon annan vita så det är säkert ingen fara. Men hon tyckte att ´jag skulle försöka att ta det lungt och vila mycket. Får se hur det bli med jobbet i fortsättningen.......Just nu känns bara barnet och min familj viktigast. Hjärtljuden låg på ca 144 slag och hon tyckte det var mycket liv i magen.

Känns som att vila kan jag göra hur mycket som helst, igår sov jag typ 2 1/2 timme på dagen och sen sov jag hela natten utan problem, i morse gick jag upp och ringde till barnmorskan sen gick jag och la mig igen och somnade på 5 minuter, så nåt är det nog i kroppen. Men det kan ju vara någon vanlig sjuka bara. Alla är ju sjuka just nu.

Nej nu ska jag ta en kopp kaffe och kolla lite tv tror jag, Emil är och jobbar för första gången den här veckan han har haft magsjuka i flera dagar.

Puss o hej


En trött Cajsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback