Tinka Hillevi Märtha.......

Det är namnen som Emil och Sandras lilla kusin fick i lördags, det var ett bra dop som gick snabbt och inte innehöll så mycket om gud och bla bla.......
Lilla Tinka var jätte duktig i kapellet och jätte fin. Vi åkte till finspång redan vid nio på morgonen, det var så länge sedan vi träffade Jessica och Magnus och Emil och jag har ju inte träffat lilla Tinka någon gång så det var så roligt. Det vart en massa kaffe och skvaller om allt som har hänt och så ville ju Jessica klämma lite på min " Elliot " som hon så säkert tror det är, men vi får se om ca 6 veckor.
Efter dopet så bjöd dem på pasta sallad med kassler till mig och kyckling till dem andra och sen vart det kaffe och super goda muffins från Leilas bok som jag måste göra någon gång..... Sen tyckte vi det var dags att bege sig hemåt vi har ju i allafall nästan 2 timmar till Finspång här ifrån.. .





I söndags så jobbade Emil extra 12 timmars på formningen, så då gjorde jag inte mycket. Hade tänkt städa och fixa men det fanns det ingen ork till det.
Men på eftermiddagen så följde jag med Sandra och Krille till Ikea och shoppade lite, bland annat underlägg till skötbordet, en nallefilt, nya dricksglas, ljus till mamma, och lite annat. Sandra och Krille köpte nytt golv som de ska lägga i hallen, super snyggt. Sen vart det mc´donalds och hemfärd. Det ska gå fort när Krille är med. 

På söndag kväll så fick Emil magsjuka så jag har bara väntat på att få det jag med, men än så länge har jag klarat  mig. Sandra har det oxå så vi får se hur det går för oss andra, jag har haft ett tryck neråt nu i flera dagar så igår trodde jag nästan att den lille ville komma ut men inte. 

Vi har satt upp våran spjälsäng och fixat är hemma nu, det vart så jävla bra förutom att jag har  köpt ett för stort täcke, så påslakarnet fick inte plats, måst till ikea igen och köpa ett nytt. Men vi ska även köpa  en ny byrå nästa löning, så vi tar det då.  Tror det blir en malm byrå, vill även ha den sängen, sen ska jag köpa den gröna lilla spöket lampan på ikea.

Idag hade jag tid för besiktning av bilen men den gick inte att fixa igår så jag bokade om tiden till den 19 i stället, känns bättre om man har försökt attt laga den lite iallafall, allafall om man vet vad det är för fel på den.                                       
 
                 
 


Nej nu tror jag jag ska krypa ner hos min älskling igen,

Puss o hej

Kommentarer
Postat av: Angelika

hejsan!

Läste om täcket där o ja tror inte att de har babytäcken på IKEA, de har bara för junior, likadant med påslakan o sånt så finns de inte för baby, ta Jysk istället! helst av allt ska du väl ha de som är allergianpassat, lite dyrt men ja tror att de är värt det! Vi har de till Nova!



Allt bra annars???



Kramar

2009-02-03 @ 18:41:24
URL: http://angelikasundh.blogg.se/
Postat av: kajsa

hej här har vi magsjuka så det är lite sådär med oss, annars är det bara bra. I natt fick min kusin en liten pojke så vi längtar tills vi får träffa dem. ska kolla på jysk....köpte ju påslakarnet där så det borde ju finnas. hur är det med er?

2009-02-04 @ 10:54:06
URL: http://angelikasundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback